Nyt netværk vil fremme talentudvikling i Danmark

4. september 2019
  • 59766852 2420359301361522 8473119126590586880 o

Fem organisationer er gået sammen i et netværk, der vil sætte talentudvikling på dagsorden. Initiativet kommer bl.a. fra TalentCampDK – en forening, der rummer over 50 frie og private skoler samt en række folkeskoler.

TalentCampDK, ATU Øst, ATU | Vest, Gifted Children og Science Talenter har indgået et samarbejde. De kalder sig for Dansk Talentnetværk. Det nye samarbejde byder allerede d. 5. september på en landsdækkende konference, hvor der sættes fokus på talentstrategier, talentkultur og talentudviklende undervisning.

Sammen om en fælles sag

Bortset fra Gifted Children tilbyder organisationerne talentforløb til grundskole- og gymnasieelever. Idéen til Dansk Talentnetværk kom bl.a. fra TalentCampDK. Sammen med ATU | Vest italesatte de deres forundring over for de øvrige organisationer, hvorfor ikke skabe et tættere samarbejde? Netværket ønsker at skabe en fælles stemme fra de store danske organisationer, der arbejder med talentudvikling. Netværket vil sikre, at elever, forældre, skoler, gymnasier, universiteter og politikere ved, hvem der arbejder med talentudvikling i Danmark og hvordan.

Fremtiden for Dansk Talentnetværk

Den landsdækkende konference i september er netværkets første fælles projekt. Tanken er, at det skal være en tilbagevende begivenhed. Efter dette års konference vil organisationerne gå sammen for at tegne fremtiden for netværket og dets arrangementer.