Logo hvid paa blaa Facebook Mynewsdesk
 

Presserum

  • fb
  • tw
  • li
  • em
  • Karsten Suhr
    Formand
    T: +45 33307936
    M: +45 4028 0027
    E: 
    Twitter

    Søren T. Lodahl
    Sekretariatschef
    T: +45 33307929
    M:  +45 29617520
    E: 
    Twitter

    Simone Dalsgaard
    Kommunikationsansvarlig, Chefkonsulent
    T: +45 33307927
    M: +45 60771719
    E: 
    Twitter

    Seneste nyheder

    Kun 69 % af de danske ordblinde elever gennemfører en ungdomsuddannelse. Det vil man lave om på i Randers, hvor en af byens skoler, Randers Realskole, er initiativtager til et nyt stort projekt. Skolen, alle byens ungdomsuddannelser og UU-Randers tilbyder en unik overlevering, når eleverne til foråret har valgt deres uddannelse efter grundskolen. Målet er brede det til hele kommunen.
    ​Fakta: En række karakteristika for de private skoler. Danmarks Private Skoler ønsker at bringe flere fakta ind i skoledebatten og har derfor undersøgt*, om der er særlige mønstre, når man ser på privatskolernes geografi, elevsammensætning og faglige løfteevne generelt, og når man sammenligner privatskolerne med deres socialt og geografisk sammenlignelige nabofolkeskoler.
    ​Fakta: Privatskolernes løfteevne er stærkere. Danmarks Private Skoler ønsker at bringe flere fakta ind i skoledebatten og har derfor undersøgt*, om der er særlige mønstre, når man ser på privatskolernes geografi, elevsammensætning og faglige løfteevne generelt, og når man sammenligner privatskolerne med deres socialt og geografisk sammenlignelige nabofolkeskoler.
    Fakta: Lokalt løfter privatskolerne eleverne mere. Danmarks Private Skoler ønsker at bringe flere fakta ind i skoledebatten og har derfor undersøgt*, om der er særlige mønstre, når man ser på privatskolernes geografi, elevsammensætning og faglige løfteevne generelt, og når man sammenligner privatskolerne med deres socialt og geografisk sammenlignelige nabofolkeskoler.
    Fakta: Skolevalget er bevidst. Danmarks Private Skoler ønsker at bringe flere fakta ind i skoledebatten og har derfor undersøgt*, om der er særlige mønstre, når man ser på privatskolernes geografi, elevsammensætning og faglige løfteevne generelt, og når man sammenligner privatskolerne med deres socialt og geografisk sammenlignelige nabofolkeskoler.
    Flere unge skal vælge en EUD. Derfor vil man med EUD-aftalen gøre 10. klasse til indgang til EUD. Men hvad med de elever, der ønsker en anden uddannelsesvej og har gavn af det ekstra skoleår? I artiklen præsenterer fire frie skoler, hvordan 10. klasse i dag omfavner elevernes behov for social, personlig og faglig udvikling i tilbud, der er målrettet overgangen til ungdomsuddannelserne.