Bestyrelses- og ledelsesansvarsforsikring

• Pr. 30/6 har Danmarks Private Skoler - grundskoler og gymnaiser valgt at afslutte samarbejdet med HDI-Gerling, der har været udbyder af foreningens bestyrelses-og ledelsesansvarsforsikring. Forsikringen med HDI_Gerling løber til udgangen af skoleåret 16/17, og de medlemsskolerne, som er tilmeldt forsikringen, vil ikke være dækket når foreningens samarbejde med HDI-Gerling ophører.

Foreningen har i stedet indgået et samarbejdet med forsikringsselskabet AIG og kan derfor tilbyde en ny bestyrelses- og ledelsesansvarsforsikring hos dem.

Skolerne skal aktivt tilmelde sig den nye forsikringen, via mail til Anette Holmgreen .

Læs mere her.

Skolen kan gennem Danmarks Private Skoler - grundskole og gymnasie tegne en ansvarsforsikring for skolens bestyrelse og ledelse, som samtidig dækker over en kriminalitetsforsikring.

Forsikringen dækker følgende (gældede fra 1. juli 2017):

Vedrørende Bestyrelses- og ledelsesansvar
    Mulighed for dækning ved krav rettet personligt mod skolens bestyrelsesmedlemmer, ledelse og, som noget nyt, ansatte med en midlertidig ledelseskompetence. Der er desuden mulighed for dækning af forsvarsomkostninger i forbindelse med retssager, genetablering af renomme og forundersøgelser forud for et forventet krav.

Vedrørende Kriminalitet og netbanktyveri
    Mulighed for dækning af tab ved kriminalitet begået af en ansat eller en tredjemand og renter af tabet.

Vedrørende Websafe og ID-tyveri
    Mulighed for dækning i forbindelse med omkostninger forbundet med krænkelser af ledelse og
    bestyrelsesmedlemmers integritet. Dette kunne eksempelvis være omkostninger til online de-indeksering eller fjernelse af henvisninger på søgemaskiner.

Vedrørende Professionsansvar
    Mulighed for dækning af krav rettet mod skolen i forbindelse med fejlrådgivning. Det kan eksempelvis være
    fejlagtig studievejledning, som medfører en forlænget uddannelsestid for en tidligere elev.

Kontakt Danmarks Private Skoler for yderlig information, herunder tilmelding til ordningen.

Anette Holmgreen

Bogholder og kursuskoordinator