The World Council for Gifted and Talented Children afholder konference i Danmark

25. juni 2015
  • WCGTC afholder for første gang konference i Danmark.

The World Council for Gifted and Talented Children (WCGTC) er en verdensomspændende non-profit organisation, der giver støtte til begavede børn. WCGTC er en mangfoldig organisation med netværk kloden rundt af folk, der er interesserede i udvikling og uddannelse af begavede og talentfulde børn i alle aldre.

Konferencen afholdes på Radisson Blu, H.C. Andersen i Odense. Konferencen er international og afholdes hvert andet år. Konferencens målgruppe er undervisere, skoleledere, pædagoger, forskere mv., der arbejder med højt begavede og talentfulde børn.

Konferencens tema er "Turning research into practice", så fokus vil især være praksisrettet med hovedvægt på, hvad den enkelte underviser kan gøre i dagligdagen. Konferencen er typisk et forskertræf, men denne gang vil der også deltage kompetente praktikere.

Bemærk, at konferencen ikke kun omhandler skolebørn, men også de yngre børn.

Hans Henrik Knoop, Kristoffer Henriksen og Søren Rågård vil være de danske hovedtalere, Shirley Kokot og Leonie Kronborg vil være blandt de udenlandske hovedtalere. Alle hovedtalere er præsenteret på konferencens hjemmeside

Udover selve konferencen vil der også være en pre- og en post-konferencedag ligesom der vil være en separat forældredag. Det er muligt at købe hele pakken, men det er også muligt at deltage enkelte dage.

Du kan læse mere her:

Om konferencen