DP nomineret til Årets Newsroom

15. december 2014
  • Danmarks Privatskoleforening er blandt de nominerede til årets newsroom. Sammen med Nørrebro Teater, Vega og Northside, udgør DP finalefeltet til årets newsroom i kategorien "små virksomheder".

Vinderen af årets newsroom vælges af en uvildig jury og bliver offentliggjort i denne uge.

Følg med i hvad der foregår i Danmarks Privatskoleforenings presserum på MyNewsdesk.

Evnen til at skrive fængende overskrifter, brugen af billeder og video, inddragelse af sociale medier, links til eksternt materiale samt om indholdet generelt har nyhedsværdi er nogle af de kriterier, som ligger til grund for både nomineringer og kåringer.

Mynewsdesk er en PR-platform, hvorfra virksomheder og organisationer kan publicere pressemeddelelser, billeder, videoer og andet materiale til journalister, bloggere og øvrige interessenter. Alt materiale samles i et søgemaskineoptimeret newsroom, hvor brugerne kan trække statistik på alle publiceringer.

Danmarks Privatskoleforening kommunikerer

Danmarks Privatskoleforening kommunikerer til og om skolerne via forskellige platforme. På foreningens hjemmeside kan skolerne hente oplysninger, de har brug for i deres daglige arbejde. Her er bl.a. ”Værktøjskassen” interessant. På forsiden kan læses de seneste nyheder. Det er også på foreningens hjemmeside, at man kan tilmelde sig kurser og arrangementer.

På forsiden af hjemmesiden kan man tilmelde sig Foreningens nyhedsbrev. Det er en god ting at gøre, hvis man ikke af sig selv, jævnligt, følger med i nyhederne på hjemmesiden – eller hvis man ønsker en nyhedsopsamling.

Når der er informationer, som foreningen vurderer er af ekstra væsentlig karakter, sendes en mail direkte til relevante personer på skolerne.

Er man interesseret i nyheder af mere politisk karakter kan man følge Danmarks Privatskoleforening på MyNewsdesk. Her har Privatskoleforeningen sit presserum, hvorfra der sendes meddelelser og nyheder rettet mod pressen.

Danmarks Privatskoleforening kan også følges på Facebook. Her kan man løbende holde sig opdateret om stort og småt.