Planlægning af arbejdstid: Kursus/Workshop

24. maj 2013
  • Kursus og workshop: Planlægning af arbejdstid

Som konsekvens af den ny overenskomst træder en ny arbejdstidsaftale i kraft pr. 1. august 2014. Den indebærer, at alle indgåede lokale aftaler, akkorder, puljer og kutymer ophæves. Det er herefter som udgangspunkt skolens ledelse, der foretager planlægningen af arbejdstiden.

Arbejdsbetingelser for både ledelse og lærere vil således ændre sig ganske betydeligt i løbet af det kommende år. Man kan vælge at se det som en mulighed eller en udfordring. Få bestemmelser om arbejdstiden giver mulighed for en lokal rammesætning, der passer til skolens værdier, strategier og mål.

Hvordan planlægges arbejdstiden fremover på skolen? Der skal bruges tid på at finde en løsning, der er til gavn for skolen som helhed. I hvilket omfang og hvordan kan skolens lærere inddrages i planlægningen?

På kurserne september vil Danmarks Privatskoleforening vejlede skolerne i forhold til planlægning af arbejdstiden samt give mulighed for dialog med ledere, der allerede har erfaringer med planlægning af arbejdstid efter de nye bestemmelser. En del af kurset fungerer som workshop, hvor skolernes konkrete planlægning og udfordringer i forbindelse med arbejdstiden bliver sat på dagsordenen.

Deltagelse er gratis!!

Tilmelding 2. september i Roskilde (kl. 9.15-15.00)

Tilmelding 3. september i København (kl. 9.15-15.00)

Tilmelding 9. september i Randers (kl. 9.15-15.00)