Besøg fra Portugal - stor interesse for selvevaluering

20. maj 2015
  • Flere er interesserede i at høre mere om Danmarks Privatskoleforenings selvevalueringsmodel, men måske ikke mindst i at høre om de processer og resultater, som skolerne får ud af at lave selvevaluering.

Vi har haft besøg af Sofia Reis fra den portugisiske privatskoleforening. Tiden blev bl.a. brugt på at besøge selvevalueringsskolerne Sct. Josephs Søstrenes Skole i Ordrup og Holbæk Private Realskole. Skolerne tog fantastisk imod os os, og det var meget opløftende at høre om betydningen af valget af selvevaluering.

"Self-evaluation as a part of a culture of school improvement" - ECNAIS i Istanbul

Sofia Reis er souschef i den portugisiske “privatskoleforening” AEEP, og hun er Generalsekretær i ECNAIS - European Council of National Associations of Independent Schools.
    AEEP er en sammenslutning af private uddannelsesinstitutioner, dannet i 1975 i Portugal, med omkring 500 medlemmer. AEEP rådgiver medlemmerne i diverse spørgsmål. AEEP er bl.a. pioner i udviklingen af værktøjer til at forbedre kvaliteten af skolerne.