26. juni 2014
  • Danmarks Privatskoleforening har ingen andel i privatskole.dk og Privatskoleportalen.

Danmarks Privatskoleforening får for øjeblikket en del henvendelser fra medlemsskolerne, som forundres eller ”forvirres” i forbindelse med en henvendelse fra en Lars Odgaard, der tilbyder skolerne at købe sig til en profilside på den såkaldte ”Privatskoleportal” – privatskole.dk.

Lars Odgaard benytter sig af et etableret begreb ”Privatskole”. Vi ønsker derfor  at markere, at Danmarks Privatskoleforening ikke er afsenderen, og at vi ikke er en del af markedsføringen af portalen.

Vi har naturligvis heller ingen andel i eller ansvar for, hvordan skolerne måtte blive præsenteret, eller for de politiske holdninger, der indirekte knyttes til sitet i og med, at der vil blive linket til mediernes artikler om den frie grundskolesektor.

Det er naturligvis skolens egen beslutning, hvordan og ad hvilke kanaler den vælger at markedsføre sig. For en god orden skyld vil vi gøre opmærksom på, at medlemsskoler i Danmarks Privatskoleforening allerede har deres egen profil på Danmarks Privatskoleforenings hjemmeside. Det er den profil, der i øjeblikket opdateres af skolerne i forbindelse med årets ”Blå bog”.