Temadag: Hvad med den digitale kompetence?

13. september 2016
  • Det Pædagogiske Selskab inviterer til temadag.

Fundamentet gynger i den virtuelle verden. Det gælder begge hjørnesten i den digitale kompetence:
    1. De digitale færdigheder, mediedannelsen – at blive dannet/uddannet gennem de digitale redskaber.
    2. Takt og tone, den digitale dannelse, dvs. netetikken.

For hvordan sikrer uddannelsessystemerne, at alle elever bliver digitalt indfødte? Hvilke nye krav stiller den indfødte generation til læringsmiljøerne? Hvordan efterleves kravene, og skal alle krav efterleves? Og når vi så er blevet indfødte – hvad er det så for et ”sprog”, vi har i den virtuelle verden? Hvordan er det, vi kommunikerer med hinanden, når vi sidder bag skærmen, uden kropssprog og øjenkontakt? Det Pædagogiske Selskab tager fat på spørgsmålene og svarene. Hvad med den digitale kompetence?

Temadagen afholdes onsdag den 9. november 2016 kl. kl. 9.00 til kl. 15.30 i Eigtveds Pakhus, Asiatisk Plads 2G, København K

Prisen er 950 kr. inkl. morgenmad, formiddagskaffe, frokost og eftermiddagskaffe. Ved tilmelding af min. 5 personer fra samme institution/organisation ydes rabat på 20 %.

Tilmelding er bindende. Ved tilmelding inden 31. oktober 2016 ydes rabat på kr. 50 for enkeltdeltagere.

Se Programmet og hvordan du tilmelder dig
    Klik her