OK18: Infomøder flyttes til juni

18. april 2018
  • Vi har tidligere indbudt til informationsmøder vedr. OK18, d. 23. og 24. april. Disse møder er vi desværre nødt til at flytte til senere datoer, hhv. d. 11. og 20. juni. Hvis du har tilmeldt dig et af disse møder, er det vigtigt, at du aktivt tilmelder dig et af de nye møder her.

Årsagen til, at vi må flytte møderne, er de pt. uafsluttede overenskomstforhandlinger.

Ved informationsmøderne er det hensigten, at vi kan orientere om de samlede resultater fra forhandlingerne på alle de overenskomstområder, skolerne helt eller delvist er omfattet af. Det drejer sig således om medarbejdere omfattet af GL, FSL (herunder DLF), BUPL og 3F overenskomsterne. Derudover håber vi at kunne præsentere en overenskomst på HK-området. Men i og med der endnu ikke er opnået enighed om de helt centrale forhold vedr. bl.a. lønreguleringen, er samtlige disse overenskomstområder uafsluttede. Vi må desværre derfor forvente, at vi først kan være endeligt på plads med forhandlingsresultater om adskillige uger.

Derfor har vi prioriteret at indbyde til nye informationsmøder i juni. Der vil selvfølgelig komme skriftlig information ud til skolerne, så snart der er overenskomstresultater på plads, men det er tanken, at vi ved møderne i juni måned kan gå dybere ned i de nye overenskomsters bestemmelser, ændringer mv.

Hvis du har tilmeldt dig et af møderne d. 23. og 24. april, skal vi bede dig om at gentilmelde dig et af møderne i juni, såfremt du har mulighed for at deltage. Møderne er i øvrigt åbne for tilmeldinger fra skolernes ledelser, administratorer mv.