Elever inviteres til masterclass af UNF - Ungdommens Naturvidenskabelige Forening

7. oktober 2019
  • DSC 0569

Ungdommens Naturvidenskabelige Forening (UNF) har til formål at udbrede interessen for naturvidenskab, særligt blandt unge. Foreningen arbejder for, at alle unge kan dykke dybere ned i naturvidenskaberne, men også for at skabe et socialt rum, hvor unge med en naturvidenskabelig interesse kan mødes.

UNF Masterclass

Nu inviterer UNF til masterclass. Det er en mini-science camp, som strækker sig over en weekend, som har til formål om at give i udskolingen et indtryk af, hvad naturvidenskab efter grundskolen er, og hvor det kan føre hen.

Det er for alle, der har lyst og interesse til at lære mere om naturvidenskab. På campen vil der være 5 overordnede emner: biologi, datalogi (programmering), fysik, kemi og matematik. Undervisningen består af workshops, laboratoriearbejde, klasseundervisning og opgaveregning.

I år foregår UNF masterclass d. 31. januar. til 2. februar.

Noget af det vigtige på campen er også at lære en masse andre unge at kende. På campen vil der være sociale lege, brætspil og tid til at hygge under maden.

Deltagerne og arrangørerne sover og spiser på Sukkertoppen Gymnasium. Al kost og logi er dækket. For at tilmelde dig, så klik her.

Det er fuldstændig gratis at tilmelde sig Masterclass 2020

Man kan deltage, hvis man går på folkeskole, privatskole eller friskole.

Hvem er UNF?

Ungdommens Naturvidenskabelige Forening, forkortet UNF, er en dansk forening, som har 8 lokalforeninger. Foreningens formål er at udbrede interessen for naturvidenskab, særligt blandt unge. Foreningen arbejder for, at alle unge kan dykke dybere ned i naturvidenskaberne, men også for at skabe et socialt rum, hvor unge med en naturvidenskabelig interesse kan mødes.

Udover masterclass afholder UNF hvert år i skolernes sommerferie (juli-august) de såkaldte ScienceCamps. Formålet med disse science camps er dels at give unge en mulighed for at mødes med andre med samme interesser samt at udbrede interessen til særlige naturvidenskabelige fag.

Foreningens kerne udgøres af de op imod 450 frivillige, som står for alt. De fleste er enten gymnasieelever eller universitetsstuderende på naturvidenskabelige linjer, men alle er velkomne til at være med, blot de har lysten til at beskæftige sig med naturvidenskabsformidling.

I år foregår UNF masterclass d. 31. januar. til 2. februar.

Tilmelding skal ske her.

Det er fuldstændig gratis at tilmelde sig Masterclass 2020

Man kan deltage, hvis man går på folkeskole, privatskole eller friskole.